مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 12:572022-01-28سياسي

اجمالی| یاد و ذکر خدا صرفا گفتن تسبیحات نیست


یاد و ذکر خدا صرفا گفتن تسبیحات نیست بلکه مهم این است که افراد زمان انجام افعال شان به یاد خدا باشند، زمان انجام واجبات برای کار بروند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان در خصوص صفات مؤمنین در قرآن اظهار داشت: خداوند می گوید مؤمن شخصی است که با یاد خدا قلب او می لرزد، منظور از ترس این است که مؤمن گاهی به علت ابهت خدا و گاهی به دلیل اینکه نمی داند وظیفه خود را انجام داده یا نه از خدا می ترسد.

  وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) بیان داشت: یاد و ذکر خدا صرفا گفتن تسبیحات نیست بلکه مهم این است که افراد زمان انجام افعال شان به یاد خدا باشند.

  طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: متقی و مؤمن شخصی است که اگر شیطان قصد تسلط بر او را داشت یاد خدا بیفتد، در مقابل برخی هستند که شیطان بر آن ها سوار است و به یاد خدا نمی افتند.

  امام جمعه اصفهان گفت: برخی افراد تنها در هنگام سختی به خدا تمسک می جویند و زمانی که از تلاطم نجات پیدا می کنند خدا را فراموش می کنند و فکر می کنند می توان به دیگران هم تکیه کرد.

  وی با اشاره به آیه 30 سوره انفال تأکید کرد: اهل ذکر چند دسته هستند، برخی حتی از نام خدا فراری اند، برخی زمان نعمت به یاد خدا نیستند و تنها در سختی به یاد خدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجمالی| یاد و ذکر خدا صرفا گفتن تسبیحات نیست

اجمالی| یاد و ذکر خدا صرفا گفتن تسبیحات نیست